جلد 4، شماره 68 و 69 - ( 6-1386 )                   شماره 68 و 69 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available298. J Except Educ 2007; 4 (68 and 69)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1788-fa.html
سپنتا ماندانا. اهمیت آگاهی اولیا و مربیان از اختلال های یادگیری و تاثیر آن در کاهش افت تحصیلی دانش آموزان و تبعات روانی منفی ناشی از آن (50تا 63-6-68تا 69- 1386). تعلیم و تربیت استثنایی. 1386; 4 (68 و 69)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1788-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2747 مشاهده)
پژوهش حاضر باهدف شناخت مشکلات هیجانی کودکان دارای اختلالهای یادگیری (اضطراب، افسردگی، پرخاشگری، تکانشگری و ناسازگاری) درمقایسه باکودکان عادی انجام پذیرفت که برای این منظور از تست ترسیم آدم DAP و تست خانه- درخت- آدم HTP استفاده شد.برای این منظور گروه نمونهای به حجم 120 نفر دختر و پسر(60کودک عادی و60 کودک ناتوان در یادگیری) که در مقطع ابتدایی شهر تهران مشغول به تحصیل بودند، با روش نمونه گیری تصادفی چند مرحلهای انتخاب شد. نتایج به دست آمده نشانگر آن بود که در برخی از شاخصهای پرخاشگری (اندازه خیلی بزرگ آدم و تحریف به صورت ترسیم نامناسب اجزاء) شاخصهای افسردگی (تقلیل اعضاء) شاخصهای تکانشگری (عدم رعایت تناسب، حذف کلی اجزای مهم و نامناسب کشیدن شانه ها) و شاخصهای ناسازگاری(کیفیت کلی ضعیف)، در بین دو گروه تفاوت معنادار دیده شد. ضمنا در مقایسه نمره کلی 5 شاخص اصلی تنها در نمره کلی افسردگی تست آدم ونمره کلی پرخاشگری وافسردگی تست خانه- درخت- آدم در دو گروه کودکان عادی و ناتوان در یادگیری به تفکیک جنس تفاوت معنادار دیده شد.
     
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: مشکلات يادگيري
دریافت: 1398/11/9 | پذیرش: 1398/11/12 | انتشار: 1398/11/12 | انتشار الکترونیک: 1398/11/12

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.